Tuesday, June 12, 2018

Iftar di Olive Tree Hotel



Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Tahun 2018, bulan Ramadhan kali ni hanya berbuka di rumah, rumah keluarga saya dan rumah keluarga mentua. Rezeki husband menang baucar berbuka di Olive Tree Hotel, Penang untuk minggu ke tiga dan terakhir. Pengumuman pemenang pada 2 minggu terakhir Ramadhan. Kena collect baucar dan book tarikh untuk berbuka. Kami request nak collect dan berbuka hari yang sama.


Mulanya bagi tarikh berbuka 8hb Jun. Lepas 24 jam dapat feedback booking full untuk date tersebut dan saya tunda ke 10hb Jun iaitu hari Ahad sebab Sabtu ada majlis berbuka bersama keluarga besar belah ayah saya. Masa booking inform meja untuk 2 dewasa dan 2 kanak-kanak. Saya diberitahu untuk Anas perlu bayar rm49 sebab umur 5 tahun ke atas di cas.


Ahad, 8/6/18 kami bertolak awal. Pergi Tesco dan Prangin Mall. 5.30 petang baru sampai di Hotel. Parking kereta dan tunggu di lobi. Lobi full dengan orang nak check in. Ada function rupanya. Kami decide pergi solat dulu di tingkat 8. Lepas solat, pergi collect baucar di lobi. Tunggu kat lobi sampai waktu yang dibenarkan masuk. 7 petang baru boleh masuk. Pergi tuju terus ke meja yang ada nama kami.


Pergi tengok menu dan ambil makanan untuk Anas Auni. Auni nak makan kek, sate, buah. Lepas tu bagi Anas Auni makan aiskrim. Saya pergi ambil sate dan kambing grill. Husband ambil nasi dan lauk. Menu ada banyak la jyga. Nasi dan lauk lebih kurang 7 jenis. Leoas tu ada gado², lemang, ketupat, rojak, buah-buahan, kek, fries. Bahagian luar makanan panas. Ada kebab, bubur lambuk, Kambing grill, sate ayam daging, roti john, char kuew teown, mi kuah. Air lak ada teh tarik, laicikang, ais kacang dan ais krim potong. Lauk nampak lauk reheat. Husband je yang makan.


Azan Maghrib oleh kanak-kanak yang buat persembahan nasyid di lobi hotel. Lepas azan saya minhm air dan makan kebab. Then pergi solat Maghrib. Habis solat baru pergi makan. Makan char kuew teow, ketupat, daging dan air teh tarik. Husband lak pergi solat selepas tu. 9 malam kami gerak untuk pulang. Pergi kaunter bagi baucar. Staf semak booking untuk 2 dewasa dan 2 kanak-kanak. Dia nak tengok kanak-kanak. Tunjuk Anas dan Auni, katanya tak perlu bayar. Kami terus balik rumah lepas tu.

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...