Thursday, July 26, 2018

Province Wellesley Run 2018


22/7/18 - 6.30am
Padang Pemuda Merdeka
Rm40++ (masa register ada cas GST)
Fun Run 5km



Masa register ada 3 pilihan untuk collect baju. Saya pilih yang paling dekat dengan rumah. Ambil dalam kilang myco2. Hari collect baju baru leoas hujan lebat. Banjir kawasan kilang tapi boleh la masuk sebab husband tau jalan short cut. Ambil baju terus diberi taklimat semasa hari larian. Bagus betul. Selalu saya yang tanya tentatif program.


Hari acara perlu daftar untuk collect wristband pertama. Kena kumpul 2 wristband baru layak dapat medal. Kami join yang fun run 5 km saja. Lepas solat Subuh gerak keluar dari rumah. Hujan lebat pagi tu. Tinggalkan Anas Auni kat ruma keluarga saya. Ingat nak pergi naik motosikal je tapi dah hujan kena naik kereta gak. Walaupun hujan, orang masih ramai. Ada yang pakai rain coat, ada yang bawa payung. Kami bawa payung. Pergi register, dapat wristband. Lepas zumba, ucapan dari VIP dan pelepasan peserta 12km. 7.15 pagi baru fun run 5km di lepaskan.


Husband lari dulu bawa payung. Saya lari² anak sambal jalan. Banyak berjalan je. Lopak air banyak. Kasut basah dan larian makin lambat. Lepas sejam baru tamat larian 5km. Husband sampai dulu. Kemudian kena beratur ambil goodie bag dan medal. Barisan sangat panjang. Lebih 30 minit beratur baru tiba giliran. Husband siap pergi engrave nama kat medal lagi dan datang bagi air kat saya. Sudahnya saya minta suami je sambung beratur bagi pihak saya. Saya pergi rest. Lepas tu pergi engrave nama saya kat medal. Itu pun lama menunggu. Siap semua 11 pagi gak la. Sempat la tunggu lucky draw announce.




No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...