Monday, July 30, 2018

Review Novel - Jauh Kau Pergi


Assalamualaikum,
Novel ini diterbitkan semula oleh Poreng Kertas. Jalan cerita masih sama cuma ditambah beberapa adengan. Saya dah baca novel ni. Tak menyesal baca semula sebab kisahnya menarik. Penuh aksi dan tiada babak lucah macam novel saya baca sebelum ni. Saya pun dah lupa kisah persahabatan 5 orang komando tu. Tak rugi saya memiliki 2 buah novel yang sama.

Sinopsis
Jimmy dan Afiqah Najwa yang lebih dikenali sebagai Afi adalah kembar. Jimmy dan 4 orang lagi rakannya yang juga komando. Afi menyimpan perasaan pada Rif sejak kecil tetapi 2 tahun kebelakangan ini Rif sepi. Bila Jimmy terbunuh ketika operasi, kawan² datang memberi sokongan. Rif pula di arahkan untuk menjaga Afi. Bila timbul cakap² orang sekeliling, Rif ajak Afi kahwin. Mereka berkahwin tetapi bukan atas rasa cinta. Kemudian Cougar muncul. Cougar di arahkan untuk membunuh Afi tetapi 2 kali cubaannya gagal. Cougar adalah jelmaan Jimmy. Afi sesak dada melihat abangnya sendiri cuba membunuhnya. Rif kaget bila teman baiknya hendak membunuh isterinya. Cougar tidak kenal mereka. Dia hilang ingatan, dia hanya menurut arahan.

Saya recommend buku ni untuk peminat novel. Selitan kisah cinta di babak penuh aksi. Tidak akan bosan

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...