Wednesday, September 5, 2018

Butterworth Run 3


Tarikh : 2/9/18
Lokasi : Aroma Hotel, Raja Uda
Flag off : 7 pagi
Jarak : 6.5km dalam masa 2 jam
Bayaran : RM31.91


Masa daftar event ni masih kena cas GST. Bayaran dari RM30 jadi RM31.91. Saya suka daftar awal, dapat harga early bird. (tak semua event ada early bird price). Cepat je daftar kalau event area seberang ni. Pengambilan baju sehari sebelum event di Aroma Hotel. Bagusnya, boleh pergi ambil baju dari 9 pagi sampai 5 petang. Masa ambil baju, dah di paparkan tentatif program dan surat-surat kelulusan.


Hari event, terbangun lambat. 6.20pagi baru sedar. Mandi, solat, hantar Anas Auni ke rumah mak saya. Di rumah mak, naik motorsikal. Masa sampai di pintu masuk, peserta dah dilepaskan. On time sangat. Parking motor dan join mereka lari. Tak sempat nak berswafoto sebelum acara. Kami suami isteri lari asing-asing. Husband sampai 15 minit awal dari saya. Saya berjaya tamatkan larian dalam masa 1 jam 15 minit. Sampai di garisan penamat, wrist band di potong dan terus diberi beg. Dalam beg ada medal, air mineral, roti, cereal dan coklat berangin.


Penyampaian hadiah untuk peserta 10 km dan lucky draw bermula 9.30 pagi sekali dengan ucapan dan perasmian VIP. Kami gerak balik 8.30 pagi sebab ada urusan lain. Lagipun Anas Auni tak dak tak seronok. Ada beberapa booth sekitar situ jual minuman, peralatan sukan dan lain-lain.


1 comment:

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...