Monday, January 30, 2023

Staycation 7/2022 - Golden Sand Resort

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Penginapan kali kedua di Hotel ni. Tujuan kali ni sebab saya kena attend dinner. Dinner di Hard Rock Hotel. Bilik di Hard Rock over budget untuk yang include bath tub. Mula ingat nak stay Bayview sebab sebelah HR je. Mudah nak pergi dan balik dinner, jalan kaki je. Tapi BBR bukan la hotel pilihan saya jika nak stay berulang kali. Cukup la 2 kali di sana. Alang-alang saya nak dinner dan ber 'me time', apa salahnya belanja husband dan anak-anak di hotel lain yang vibenya best sikit. Pool best, view best dan ada few amenities yang berbaloi.

Saya book through Traveloka masa payday sale. Less RM50. 

Golden Sand Resort
Superior room
King bed
Breakfast
RM434.08

2 Minggu sebelum check in, saya dapat info dinner postpone. Call hotel & Traveloka untuk reschedule tapi  tak boleh. Sudahnya kami check in je. 

26/11/2022 - Sabtu

Hari kejadian kami pergi kenduri dulu. Lepas kenduri terus drive ke hotel. Jalan jammed. Dekat 4 petang baru sampai. Ramai lak check in. Saya kena duduk dulu dan staf panggil bila dah kurang orang beratur. Dalam 15 minit baru selesai. Masa menunggu dapat welcome drink dan lolipop. Tiada deposit dikutip dan cuma bayar RM3 duit pelancongan negeri Pulau Pinang.

Setiap yang check in dapat Santize kit ni


Masuk bilik rest, solat dan Anas Auni gilir berendam bathtub. Lepas Solat Asar baru kami turun mandi pool. Ramai la jugak orang. Gilir-gilir la Anas Auni tukar pool. Kerusi banyak disediakan sekitar pool. Then pergi pantai bagi Anas Auni main pasir, tengok sunset. Sebelum azan Maghrib kami masuk bilik semula. 
Lepas mandi dan solat Maghrib kami keluar makan malam. Makan di Lan's Corner Ikan Bakar. Pernah makan dah dulu di sini. Sotung Goreng Tepung sedap (RM25). Kali ni tak ramai orang. Tempat duduk pun kosong banyak. Saya order Nasi Goreng Sotong (RM13.50), husband order Nasi Goreng Udang (RM13.50). Untuk Anas dan Auni nasi putih (RM1.50) dan telur dadar (RM2.50). Menu pun cepat je sampai kecuali sate. husband order sate tapi lepas kami dah habis makan dan bayar baru sampai sate. Cancel order je. Lepas makan balik bilik, rest dan tidur.

27/11/2022 - Ahad

Lepas solat Subuh, kemas pakaian, mandi dan kejutkan anak-anak untuk breakfast. Kena beratur depan cafe. Inform berapa orang staf akan tunjuk tempat duduk. Untuk Anas kena bayar RM32 sebab umur lebih 7 tahun. Banyak pilihan menu. Orang pun ramai. Ada stesen kopi,jus buah, cereal, buah-buahan, waffle, donut, egg station, teh tarik, dim sum, kek dan pastries. Untuk kanak-kanak ada kids Corner. Kanak-kanak boleh ambil makanan sendiri. Habis makan, naik bilik. Anas Auni berendam dam bath tub. Saya kemas pakaian dam 11.30 kami check out.


No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...