Saturday, June 29, 2019

Review novel : Perempuan Yang Paling Aku Cinta (PYPAC)


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Ini adalah novel paling susah nak baca dan dapat sebab ianya LIMITED. Maksudnya hanya print beberapa naskhah saja. Yang prelive dijual memang tak masuk akal harganya. Saya pula terlewat jatuh cinta dengan karya Acik Lana. Bila dah baca beberapa novel dan jatuh cinta terus la cari yang lain untuk complete kan bacaan. Then baru tau kisah novel ni. Luckily AL buat Ebook. Terus grab walaupun tak de sen sangat masa tu. First time baca ebook dan tak de feel ok. Hahaha..


Sinopsis
Carl Hakimi, lelaki kasanova yang dah tentu kacak. Dia gunakan asetnya untuk menjerat wanita dan salah satu mangsanya adalah Bunga. Mereka berkenalan, bercinta dan memadu kasih semasa di kolej sehingga terlanjur. Malangnya selepas sekali terlanjur tu, Bunga di tinggalkan. Carl ke England mengikut keluarganya. Bunga kecewa, sedih dan lebih malang dia mengandung, dibuang kolej dan dibelasah ayahnya. Dia tiada tempat bergantung dan keseorangan. Selepas 7 tahun mereka di temukan semula malangnya Carl langsung tak ingat pada Bunga tetapi Bunga tidak pernah lupa pada satu-satunya lelaki yang telah mengecewakan dirinya. Syarikat mereka bekerjasama untuk satu projek dan Carl menggunakan kuasanya untuk mendekati Bunga. Bunga terpaksa mengendalikan program tersebut atas arahan Elman, ketuanya dan juga kekasihnya. Carl nanar bila mengetahu Elman berkasih dengan Bunga. Baginya Bunga miliknya tetapi Bunga melarikan diri dan dia bingung tanpa mengetahui sebabnya. Carl menyiasat berkenaan Bunga hinggalah dia tau penyebab Bunga benci pada dirinya. Carl tidak jemu dan bosan menawan hati Bunga. Bunga menafikan perasaanya pada Carl dan ingin mengahwini Elman. Adakah Elman menerima kisah gelap Bunga? Siapa Eusoff? Dapatkah Carl menyatukan Bunga dengan ibu bapanya? Bagaimana penerimaan ibu bapa Elman pada Bunga yang tidak lagi suci?

Bagi saya kisah novel ni biasa saja. Dah bileh agak ending dan jalan ceritanya. Tapi bila LE harusla nak baca dan bak tau apa yang bestnya sampai LE. Macam biasa kalau novel AL harus la watak hero dan heroin perfect nak mati. Handsome, cantik, berbudi bahasa, tak dak cacat cela langsung. 😉

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...