Tuesday, March 10, 2020

Ixora Hotel 7th Annual Blood Donation Campaign


Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Ini kali ke2 saya join event ni. Dah tua2 ni jarang dah derma darah. Dulu cukup 3 bulan je pergi blood bank, sekarang tunggu event besar camni baru pergi sebab gila freebies. Zaman student dulu derma darah dapat towel, payung, mug. Sekarang dpt biskut je dengan mineral.


Kali ni ajak adik join, kami berempat memang penderma darah especially 2 adik saya yang bongsu sebab dua2 0 negative. Hospital rajin call minta datang donate.


Event bermula 10 pagi. 9 lebih dah pergi pick up adik then terus ke hotel. Sebelum pergi dah siap2 makan kat rumah. Husband drop off kat lobi Hotel then dia pergi parking. Kami naik dulu. Masa tu belum 10 pagi. Masuk je terus tengok saya nombor 15 dah. Tak ramai pun. Hulur IC dan staf kaunter tu isi dan jawab beberapa soalan.


Selesai borang pergi tempat timbang berat. Kat sini staf akan arahkan kita ke hospital mana. Saya dan adik dapat HKB, pergi kat meja check Hb dan blood group sebab saya tak bawa buku derma darah. Hb 12.8, so boleh la derma. Lepas tu check BP, dan ke kerusi untuk menderma darah. Ini pertama kali saya menderma darah under HKB. Rupanya mereka tak suntik ubat kebas, just spray. Bila spray, kejap je kebasnya. Lepas tu kebas bahagian permukaan je. Belah dalam memang rasa jarum godek-godek dalam tu


Bila flow slow, nurse tu adjust jarum dan saya rasa sangat sakit. Saya inform yang saya sakit. Balasannya, nak stop ke? Bila sayabtanya dah banyak mana darah yang dapat? Dia masih ulang soalan sama, nak stop ke? Saya suruh stop je. Masa ni memang air mata mengalir. Sangat sakit. Ni bukan pertama kali saya menderma darah, tak pernah saya menangis masa derma. Tapi ini memang sakit, sangat sakit. Setiap kali dia ubah jatum, sakit hingga hujung jari dan terus kebas di situ. Selesai cabut jarim, nurse tu dah tak datang kat saya. Tak de pun nak datang tanya keadaan saya. Saya minta nak balik lepas tengok sorang nurse datang kerusi sebelah saya. Pihak hospital bagi mineral dan biskut.


Husband dan adik masih di kerusi menderma. Saya dan Anas Auni pergi ambil goodie bag yang disediakan oleh pihak hotel. Saya tengah pegang 3 beg hospital dapat 3 goodie. Isi nama untuk lucky draw Lepas tu pergi site jamuan ringan. Ada kopi, teh, susu, nasi lemak, sandwich. Anas makan nasi lemak, Auni makan sandwich. Kami tunggu semua selesai makan dan balik. Tak tunggu pun untuk lucky draw.



No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...