Sunday, September 23, 2012

Untuk 3 hari

Salam.
Malam sabtu lepas ajak hubby g tengok wayang filem ''Untuk 3 Hari''. Lama sangat rasanya tak tengok movie. Zaman bercinta, bertunang dulu kerap la menonton wayang. Yang saya ingat kali terakhir saya dan hubby menontong wayang filem ''twillight : Breaking Dawn'' Masa tu saya bertongkat ke panggung. Lepas tu dah kerja, sibuk dan lambakan filem yang boleh download dan tak berbaloi untuk di tonton di panggung adalah alasan kami berdua.

Sejak tau kisah ''untuk 3 hari'' hendak di filemkan saya memang nak menonton di panggung. Alasan sebab saya pengikut filem ni. Memang sambungan novel untuk tiga hari pun saya dah khatam. Lepas tu pengarahnya Afdlin Shauki. Saya tak pernah kecewa menonton filem arahan beliau. Astro juga ada tayang preview filem ni selama 30 minit. Saya tertengok dan terus semangat nak tengok di panggung.

novel asal kesayangan saya
Selepas saya menonton filem ni, saya tak menyesal. Cerita tak lari dari kisah asal seperti dalam novel. Pemilihan pelakon yang bersesuaian. Plus lawak. Berbanding dengan ''Lagenda Budak Setan'' saya kecewa dengan filemnya yang tak seperti novel. Plot melompat, lakonan hampeh. ***teeeettt***

cover novel sekarang
smbgn novel ''untuk tiga hari''
Pada yang belum menonton, saya sarankan untuk menonton terutamanya pada penggemar novel melayu dan penyokong filem tempatan. Hubby yang selalu akan tidur bila menonton filem melayu pun cerah je mata dan gelak terbahak-bahak dengan lawak Afdlin Shauki. Memang recommend filem ni.

p/s : next filem ''aku terima nikahnya''

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...