Tuesday, May 21, 2013

Review novel : Dedalu di Hati

Salam

Novel ketiga yang di baca semasa cuti bersalin. Lambat sikit nak habiskan. Buku ni tebal, best, jalan cerita menarik. Saya bagi 4 bintang.

Sinopsis

Aliya kematian ibu bapanya dalam kemalangan jalan raya dan di besarkan di rumah anak yatim. Menerima wang belanja dari 'daddy' tetapi dia tidak pernah berjumpa dengan 'daddy', hanya YM menjadi medium komunikasi mereka. Adam Hazril, pensyarah ganti di universiti yang selalu mengambil berat akan dirinya dan Aliya menjalankan praktikal di syarikat milik Adam. Haikal, junior Aliya yang telah lama jatuh cinta pada Aliya tapi Aliya hanya menganggapnya sebagai adik. Semasa bekerja di syarikat Adam, Aliya berkenalan dengan Irina, kakak Haikal dan kekasih Adam Hazril seperti yang teman pejabat beritahunya dan Aliya tidak mahu menjadi orang ketiga antara Irina dan Adam Hazril. Pertemuan Aliya dengan Doktor Badrul, ayah kepada Irina dan Haikal mengingatkannya kepada kenangan lama. Adakah Doktor Badrul 'daddy' yang ingin sangat Aliya bertemu?

Banyak lagi part dalam novel ni tapi saya skip. Tak dan nak menaip. Pasal dalang dalam syarikat banyak gak. Nak tahu lebih lanjut beli la ye. Owh, mungkin tak jumpa novel ni di pasaran, saya pun beli direct dari penulis. Mungkin syarikat terbitan ada jual online?

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...