Thursday, April 19, 2018

Trip ke Ipoh 2018 - Day 1

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Short plan untuk ke Ipoh. Tujuan utama nak clear tiket menang contest ke Lost World of Tambun. Alang-alang dah pergi sekali jalan round Ipoh.

14/4/2018 - Sabtu

Minyak : RM 83.30
Tol : RM16.80
Hotel : RM108


12.30 tengah hari bertolak ke Ipoh selepas makan tengah hari. Banyak pit stop, tukar diapers, isi minyak dan solat. 3.15 petang baru sampai Ipoh. Destinasi pertama Gunung Lang. Lepas parking kereta, hujan turun dengan selebatnya. Anas lak mula buat perangai sebab ngantuk. Masuk kereta, bagi tidur Anas dan husband cari hotel online. Guna Traveloka dapat 10% diskaun termasuk breakfast. Kami pilih Hotel Seri Malaysia.



Sampai Hotel, husband selesaikan check in dan bawa kami masuk dalam bilik. Anas pun dah bangun masa ni. Excited tengok ada kolam renang. Hotel sedia welcome drink. Dalam bilik, basic item semua ada. Katil double single, almari, toileterries, coffee maker, air mineral, flat screen tv dengan channel basic astro, towel, shower, bantal 3biji, sejadah dan arah kiblat. Bilik ada tingkap, nampak sipi² kolam renang kanak². Yang tak ok, pili air bocor di toilet. Kena sentiasa tutup. Kalau tak berlecak bilik air. Pastu tak de mini fridge. Kami bawa buah dan air kotak. Simpan under room air je. Lif pun tak de. Walaupun 1 tingkat, nak angkat barang dan anak² semput gak. Bilik lak jauh dari entrance. Wifi tak function. Dah la password kena call front desk minta pastu langsung tak berfungsi.


5.15 petang turun mandi pool. Masa ni hujan rintik. Ada 2 pool, dewasa dan kanak². Kami masuk yang kanak² je la. Rasanya sebelum ni ada slide. Lepas tu diorang remove slide dan tak tutup area tangga. Yang tutup area bekas slide je. Itu pun letak 1 tali. Budak² tak tau. Tarik tali dan gigih nak lompat. Nasib la ada parent yang nampak dan inform person in charge. Alhamdulillah tak da kejadian yang tak di ingini.


6 petang stop mandi dan masuk bilik. Anas dan Auni masing² tak nak stop lagi tapi tak larat dah nak jaga diorang. Jenuh kepung. Mandi dan solat. Lepas tu keluar cari makan. Husband survey beberapa kedai. Ikut maps dan kedai tak wujud pun. Kami ke Kinta Riverfront lak. Situ ada kedai dan view pun menarik. Sampai je tengok parking penuh sampai hujung. Ada event. Tak jadi singgah. Kami decide makan je kedai mana yang kami jumpa. Jumpa foot court. Husband order nasi ayam dan sate. Saya order chicken grill dan meatball. Lepas makan balik bilik rest dan tidur.


1 comment:

  1. This is my first time go to see at here and i am really impressed to read all
    at one place.

    ReplyDelete

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...