Friday, August 10, 2018

World Breastfeeding Week 2018


*2018 World Breastfeeding Week Celebration*
Breastfeeding: Foundation of Life
**********************
* Breaking of Malaysia Book of Records for 15 minutes of nation-wide simultaneous breastfeeding (pre-registration required)
* Launching of the "Making Penang Breastfeeding Friendly (MPBF)" initiative
* Baby and Daddy crawling contest
* Kangaroo-Care Family team contest
* Children's corner
* Education & Activity Booths
~~~~~~~~~~~~~~
📆 Date: Sunday, 5 August 2018
🕢 Time: 11.00am-5.00pm
🏠 Venue: The TOP Grand Ballroom, Komtar, PENANG
**Early Bird Registration: First 300 registered mothers for breaking the Malaysia Book of Records program in Penang will get one nursing apron and 1 box nursing pad**

Saya register untuk event di atas dengan bayaran RM20 atas keizinan suami. Bayangan di kepala saya macam kursus atau conferense yang pernah saya hadiri sepanjang bertugas.



3 hari sebelum tarikh event, saya hubungi person in charge yang nombor telefonnya ada di poster. Katanya majlis ditunda di sebabkan HFMD dan dia dah inform saya melalui whatsapp tapi saya tak terima apa² info. Lepas berbual dengannya selama 10 minit, majlis masih berjalan, yang di tunda adalah event untuk breaking Malaysia Book of Records. Di sebabkan itu di lancarkan serentak 1 Malaysia, ada negeri di serang wabak HFMD, kena tunda. Acara lain masih ada dan siapa yang pergi bawa anak atas risiko sendiri.


Kami sampai dalam 11 pagi. Daftar nama dahulu dan ketika masuk di pintu utama saya di sambut oleh beberapa orang gadis. Mereka ajak kami ke booth mereka untuk sertai kuiz dan game. Saya join dan seronoknya kalah ke menang dapat hadiah. Banyak booth ada dari pelbagai NGO dan beberapa hospital swasta yang breastfeeding friendly.


Game untuk kanak-kanak pun ada. Anas join sand art. Lepas siap buat sand art dapat hadiah lagi. Badut pun ada bagi belon kat kanak-kanak. Anas dan Auni seronok sungguh. Merata-rata lari dan pusing keliling dewan. Husband daftar nama nak join pertandingan tukar diapers. Tunggu perasmian dari CM sampai 1 petang. Sudahnya husband ajak keluar.


No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...