Monday, November 26, 2018

Mouth Cancer Awareness Walkathon 2018


Event : Mouth Cancer Awareness Walkathon 2018
Date : 24/11/2018
Time : 7.30 am
Venue : Butterworth Art Walk
Distance : 5km
Fee : RM30


Event ke dua dan terakhir untuk tahun ni. Anjuran PIDC (Penang International Dental College). Baju collect beberapa hari sebelum majlis di PIDC. Flag off 8 pagi. Mulanya kata ada pendaftaran dan collect nombor lucky draw tapi masa pergi pagi tu tak de pendaftaran. Lucky draw akan bagi selepas larian sekali dengan Goodies Bag.


Event ni hanya walk, flag off agak lambat. Separuh jalan dah panas terik matahari. Laluan agak berbeza dari acara-acara sebelum ni di Butterworth. Kawalan keselamatan sepanjang jalanraya tak de. Simpang short cut tak de yang jaga. Banyak je yang lari ikut short cut. Habis larian ambil goodie bag di meja. Dekat meja dibahagi kan ikut cara pendaftaran dan ada dekat 10 bahagian. Bila beratur, orang ramai dan kita tak tahu yang mana satu line sebenar. Cuma tanya pada orang depan. Sudah nya 3 kali juga saya bertukar barisan sebab salah barisan.


Kali pertama, lepas beratur dan sampai di meja rupanya itu barisan untuk Seberang Perai Selatan (SPS). Barisan untuk online registration sangat la panjang dan cuma ada satu barisan. Saya terus ke booth yang ada dan collect gift, pamplet. Di booth Rotary Club, saya dapat tumbler air selepas like dan share facebook mereka. Kemudian pergi untuk pemeriksaan gigi di booth PIDC. Selepas pemeriksaan saya dapat ubat gigi dan keychain.


Habis tawaf semua booth saya sambung beratur dan barisan masih panjang. Saya tak tahu betul atau tak barisan itu. Cuma tanya orang depan. Terjumpa kawan² dari HBM di barisan sebelah dan mereka salah barisan juga. Dekat² nak sampai ke meja collection GB, staf penganjur datang inform untuk collect GB dari mana² meja. Tak perlu ikut macam awal² tadi. Saya tunjuk resit pendaftaran dan dapat 3 GB yang ada sijil, medal, refreshment, pamplet dan sampel ubat gigi dari Colgate.


Kawan saya yang lagi sorang dah ambil GB dia masa sampai. Dah reda semua saja mencuba nasib. Dapat lagi 1 GB. Sementara tunggu untuk lucky draw kami jalan² bergambar swkitar Butterworth Art Walk. Lucky draw tak de rezeki untuk kami.


No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...