Wednesday, July 10, 2019

JJCM Kelantan - Roti Tempayan 3 Abdul


Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Saya suka cheese dan kawan saya bawa pergi makan ke satu kedai yang jual roti tempayan cheese. Kat Penang roti tempayan ni roti naan. Tengok cara masak baru tau, sama je cuma dipanggil dengan nama lain. Menurut kawan saya ada 2 cawangan kedai ni. Kedai ni namanya Roti Tempayan 3 Abdul. Satu di Pengkalan Chepa, satu lagi di Kubang Kerian.

Menu dan harga

Kami pergi yang di Kubang Kerian. Menunya hanya roti tempayan biasa atau cheese. Lauk nya ada ayam tandori atau kambing. Kuah boleh pilih kari kosong, kari daging, ayam atau kanbing. Kedainya tepi jalan je. Orang tak ramai. Boleh duduk di luar berhadapan dengan tukang masak atau duduk lepak dalam di meja palet. Kedai biasa je berkipas tak de penghawa dingin. Cawangan Kubang kerian baru buka je bulan 3 hari tu.


Saya order roti tempayan cheese bersama ayam tandori dan kuah kosong. Ayam tandori di hidang bersama 2 kuah / sos. Yang putih macam mayonis tapi rasa herbs. Yang merah macam sos tomato masam². Dua² sedap. Sampai habis saya makan. Tak order kuah pun tak pe. Kuah kari bukan dhal. Ayam tandori banyak gak. 3 ketul rasanya. Roti tempayan sampai panas². Memang banyak cheese. Bertali bila ditarik. Tak masin pun. Biasa kalau bercheese ni masin. Pendapat saya, sedap. Saya puas hati dengan roti tempayan.


 

Kalau datang Kota Bharu, Kelantan boleh la singgah kedai ni untuk penggemar Roti Naan / Roti tempayan Cheese. Cawangan kubang kerian search je kat Google Maps - roti tempayan 3 Abdul cawangan Kubang Kerian.


No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...