Wednesday, December 11, 2019

Review novel : Katakan Kau Cinta



Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Novel yang saya beli masa sale 12.12 last year. Dah setahun baru sampai turn novel ni. Masa beli main klik je novel mana yg belum pernah baca. Dah baca rasa tak sabar nak habiskan sebab nak move ke next novel dan nak sedwkahkan novel ni pada pesakit cancer. Honestly, ceritanya cliche - kahwin paksa, hero heroin cantik dan kacak nak mampus, heroin alim, hero cemburu. Ada konflik orang ketiga dan banyak gangguan rumah tangga.

80% dari jalan cerita novel ni saya rasa kisah suami isteri nak beromen je. Mungkin saya dah terlalu tua kot tapi kalau sekadar 1 bab nak sentuh hububgan suami isteri after ijab ok. Tapi boleh jatakan every chapter penulis kisah suami peluj isteri, kiss sana sini, mandi bersama then romen. WTF!

Then ending macam kelam kabut nak habiskan. Ntah apa jadi kat kakak tiri dan Murad yang nak bunuh tu. Takkan terlepas camtu je. Tetiba mak mentua baik lepas beranak. Masa awal bukan main lagi Firaunnya.

Menyesal beli. Tak rasa pun nak review versi sendiri. Nasib baik beli harga RM2 je. Saya bagi 1/5 je.

Sinopsis dari belakang buku
Norisha Barbara Jane, gadis berdarah kacukan yang lahir hasil hubungan luar nikah ibu dan bapanya meletakkan dirinya gadis yang cukup malang. Dibuang keluarga sendiri, dipulau orang kampung malah menjadi mangsa kebencian kakak tirinya sendiri. Nur Izham Syah, lelaki bekerja dan egois. Cinta baginya adalah permainan.
Kemalangan yang tidak disengajakan telah menerbitkan rasa dendam Izham kepada Norisha. Gadis itu perlu mendapat balasan di atas apa yang terjadi. Kehilangan Kartini (kakak tiri Norisha) pada hari pernikahan mereka umpama orang mengantuk disorongkan bantal. Untuk merealisasikan rancangan jahat itu, Norisha perlu menjadi pengantinnya. Kerana budi yang ditabur demi menjaga maruah, Norisha sanggup menjadi pengantin kepada lelaki yang tidak dikenali.
Mampukah perkahwinan berasaskan dendam melahirkan bibit cinta antara mereka? Dan apa yang bakal terjadi apabila Farid, lelaki yang tidak jemu menagih cinta Norisha hadir? Lebih parah lagi apabila Kartini merebut kembali pengantin lelaki. Berjayakah rancangan jahatnya untuk membunuh Norisha?

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...