Monday, October 9, 2017

Penang Fun Walk 2017, I ❤ Penang


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
7 Oktober 2017, hari Sabtu saya dan suami ke Kompleks Sukan dan Rekreasi MPSP, Bukit Mertajam untuk sertai SPT Fun Walk 2017. Baju dah di ambil 3 hari lepas. Bayaran RM10. Kali ni kami bawa Anas dan Auni. Jarak untuk berjalan hari ini 3.7km.

6.45 pagi sampai di kompleks. Ramai dah berkumpul. Yang bukan peserta pun ramai tengah bersenam. Tapi urusetia macam tak de apa-apa kecuali sound system berbunyi. Booth yang katanya banyak pun tak nampak rupa lagi. 7 lebih baru ada emcee bercakap. Rupanya 8 pagi baru nak start berjalan.


Dimulakan acara dengan persembahan free style guna bola. Tak nampak pun persembahan. Tak skrin besa dan orang yang buat persembahan tu berdiri sama paras peserta. Lepas tu Zumba. Patut stop 8 pagi tapi 8.10 pagi belum stop. Mak cik yang buat zumba tu syok sendiri kat depan. Masa ni saya bawa Anas Auni ke luar kompleks. Dah ada floating balloon dan beberapa khemah yang tengah susun barang. Yang menjual patung, permainan kanak-kanak pun ada. Anas dan Auni seronok la tengok belon pastu patung.


Dah habis Zumba semua keluar ke starting line. Kena dengar taklimat lak. Taklimat keselamatan dan perkara-perkara yang perlu di buat semasa dan selepas acara. Laluan 3.7km bermula dari pintu Kompleks dan laluan jalanraya. Memang agak bahaya. Ada Rela, trafik dan staf yang jaga di sepanjang laluan. Ambulan juga ada. Di kilometer terakhir ada staf yang beri kupon. Kupon yang perlu ditunjuk untuk dapatkan roti, air, kupon sunquick, sijil dan pingat.


Anas duduk dalam stroller. Auni saya dan suami gilir-gilir dukung. Auni tertidur semasa acara sampai la ke penamat. Husband cari port duduk jaga Auni dan Anas. Saya bawa kupon ke meja urusetia. Tunjuk kupon dan dapat pingat, sijil, roti dan mineral. Pas semua kat husband dan ke khemah sunquick dan redbull. Redbull ambil je. Sunquick ke tunjuk kupon baru dapat air. Banyak acara yang sedang berlangsung di dalam kompleeks. Ada sukaneka, booth pameran dari Pos Malaysia, SPRM. Badut pun belum sampai. Tujuan utama bawa Anas sebab nak bagi tengok badut la. Cabutan bertuah pun tak start lagi. Kami gerak balik terus lepas ambil semua barang dan air. Dekat parking jumpa badut. Sempat tangkap gambar dengan badut.


No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...