Monday, July 9, 2018

Walk as one family


Assalamualaikum dan salam sejahtera
Ini event pertama join selepas sebulan berpuasa dan sebulan hari raya. Juga yang pertama selepas arwah tiada. Event ni adalah event yang saya ajak arwah dan suami join 1 team dengan kami. Join by group lebih murah. Biasanya memang kami ber4 satu group untuk jimatkan kos registration. Allah sebaik-baik perancang. Mulanya saya marah bila mereka suami isteri tak beri jawapan nak sertai atau tak. Biasanya cepat je mereka setuju. Rupanya Allah lebih menyayanginya. Kalaula mereka setuju? Macam mana saya nak serahkan baju pada suami arwah?


Ok, saya register event ni pada minggu terakhir sebelum close. Dengan harga RM37.50, baju collect sehari sebelum acara. Tu pun saya PM tanya organiser. Page Howei tak update tentang collection dan event page FB pun tak dak apa-apa update. Registration 5.30pagi. 5 pagi kami dah gerak dari rumah. Park depan meet point RM5 per entrance. Malas cari parking, masuk je la. Bayar guna kad touch n go. Lepas solat baru pergi register. Masa register dapat kad untuk di cop setiap check point. Dapat info 6.30pagi flag off tetapi 6.45pagi baru semua peserta di lepaskan. Kami gerak lambat sikit sebab tunggu husband ke toilet.


Ikutkan kad ada 8 check point tapi yang kami jumpa 5 je. Tak de skip jalan pun. Ada 1 check point yang ada van milo. Kami jalan santai-santai sambil tolak stroller. Nyenyak Anas Auni tidur. Langsung tak terkutik sampai la ke garisan penamat. Kami di beri roti, air mineral dan tiket masuk ke JurassiC Park untuk kanak-kanak. Lepas tu kena naik tangga jalan masuk ke dalam the Top untuk pengambilan medal. Tunjuk kad check point dan dapat medal. Lepas dapat medal terus balik. Tak tunggu pun sesi lucky draw. Dah masuk kereta baru Anas Auni bangun.







No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...